Rezumatul călătoriilor din 2018- partea a doua

Și ca să duc la bun sfârșit povestea începută aici, a doua parte a anului trecut a fost așa:

Septembrie m-a prins în city-break la…Brașov! I love this city! Dar no, eu încă nu am întâlnit vreun român căruia să nu-i placă orașul acesta, și asta o spun din punct de vedere turistic desigur, ca să nu deschidem o cutie a Pandorei cu elemente politice și sociale… Am vizitat Prima Scoală Românescă unde ne-am alipit unui grup așa că am beneficiat și de ghid. Iar la Biserica Neagră, o doamnă mai în vârstă, voluntar, s-a așezat lângă noi pe băncuță și preț de vreo oră ne-a povestit câte în lună și-n stele, despre orgă și concerte, colecția de covoare, obiceiuri de altădată și cu regret despre numărul în scădere a celor care alcătuiesc comunitatea evanghelică luterană din Brașov. Am plecat cu promisiunea că vom reveni la un concert de orgă. Dacă aveți drum pe acolo, aici găsiți programul. Click dreapta pentru mai multe poze

Octombrie a venit cu vacanța mare! Două săptămâni în care ne-am dus să vedem locuri noi. De data aceasta, am ajuns în Dubai, Abu Dhabi și un loc la care îmi stătea gândul de ceva vreme: Oman! Despre Dubai și Abu Dhabi probabil că ați auzit păreri diverse. De la oameni cărora zona Emiratelor le este complet pe plac, până la cei care au fost extrem de dezamăgiți, cu toate variațiunile intermediare. Că așa e cu călătoritul și vizitatul ăsta, bată-l vina! E subiectiv și așa și trebuie să fie! Fiecare percepem diferit o zonă, o experiență, în funcție de mai mulți factori, printre care se află așteptările. Mai citind una-alta despre Emirate, stând de vorbă cu diverși oameni care fuseseră deja acolo, am încercat pe cât de mult posibil, să-mi dimensionez așteptările corespunzător. Așa că eu una, nu am fost dezamăgită: m-am așteptat la construcții, betoane, nisip, căldură, mall-uri și cum asta am găsit în mare parte. Și nu zic complet pentru că am avut parte și de surprize plăcute: zona orașului vechi, Deira și Dubai Creek. Mi-a rămas în minte Muzeul Dubai aflat în cea mai veche clădire din oraș, în Al Fahidi Fort, dar și ce frumos a fost când am trecut canalul cu ceva care era undeva între barcă și plută! Alt Dubai față de zona Burj Khalifa și Downtown ce merită văzut!

Abu Dhabi pentru o zi cît să vedem Marea Moschee, Palatul Emiratelor și Ferrari World. Poate că ar mai fi mers și o plimbare pe Corniche, dar asta când se mai domolesc temperaturile. Abu Dhabi, mai puternic financiar, în ciuda publicității și a strategiilor de marketing, nu are la fel de mulți turiști ca și fratele său, Dubai. Dar probabil e doar o chestiune de timp, cînd și mai multă lume va descoperi ce operă de artă este Sheikh Zayed Grand Mosque Center, principalul obiectiv turistic din oraș.

Despre Oman, ce să zic? Altă lume! Una parcă rămasă undeva mai în trecut, cu oameni cu bun simț, cu arabi respectuoși care nu schițează nici cel mai mic gest să te acosteze să cumperi ceva, care zâmbesc discret și dezinteresat, sau poate doar te privesc curioși că te văd diferit. Da, mai există astfel de zone și una dintre ele e Omanul. Relief muntos, ciudat ca și înfățișare, sălbatic, cu stânci și pietre, cu oaze răzlețe, plaje pustii, Golf cu apa caldă și culori variate. Cetăți de altădată, palmieri- curmali, cămile, bărbați în alb și femei în negru. Un Muscat infinit de vast, cu Souk-uri, muzee, moschee, clădiri tradiționale dar și moderne, hoteluri pentru toate buzunarele. Țara asta mi-a mers la suflet și dat fiind faptul că mai sunt locuri pe care nu le-am văzut, aștept cu interes să revin. Iar cu poveștile voi reveni mai detaliat, poate vă conving să mergeți, dacă nu ați fost deja! 🙂 Iar dacă descrierea succintă de mai sus a ajutat la schițarea unei imagini, pozele vor adăuga culoare.

Și pe nepusă masă, în noiembrie (și nu la ceas târziu în noapte, ci pe lumină la birou) ni s-a arătat un drum de Paris, Macedonia și Nuremberg, în ceașca de cafea corporatistă. Bine că a apărut și așa, fără zaț… :)) Mai precis am stat 5 zile în Skopje, iar la dus o zi în Paris și câteva ore bune în Nuremberg, la întors. Ca să o iau cronologic, la Paris, am prins o zi de duminică perfectă, cu o toamnă blândă, fără nori pe cer, cu atmosferă boemă și parcă cu mai puțini turiști față de cum știam. Perfect! Cu espresso într-o mână și croissant-ul în cealaltă, ne-am plimbat mult și vă spun pe cuvânt că eu chiar aveam chef să spun bună ziua orișicui… Păi cum, doar Dassin poate? :)) În Macedonia, am lucrat de dimineața și până către seară, așa că nu am reușit să vedem prea multe, în afară de centru și vechiul bazar. Dar în schimb am mâncat cât pentru 3 luni! Mai ales dulciuri și produse de patiserie, unde cel mai bine se reflectă atât tradiția balcanică, cât și moștenirea muslmană. Am o altă poveste detaliată pe acest subiect! La întoarcere, am poposit la târgul de Crăciun din Nuremberg și ne-am strecurat și noi printre mulțimea ieșită la relaxare sâmbătă seara. Eu nu am vizitat Germania (în afară de o zi în Dortmund și o seară în Dusseldorf), nu am depistat încă de ce nu mă prea atrage, însă centrul din Nuremberg și atmosfera de pe străduțe, m-a dat pe spate! Nici nu mai zic de wurst și turta dulce că apoi iar mă ia cu foame…

Am încheiat călătoriile de anul trecut, tradițional, la Alba-Iulia de 1 Decembrie (unde da, am stat vreo 10 ore afară în frig și nu regret deloc) și cu o tură de Oradea la final de lună, cât să mă mai mir încă o dată cât de frumos se dezvoltă orașul ăsta!

2018 s-a dovedit a fi unul cu iz balcanic și musulman. Un an în care am ajuns în 6 țări noi (Serbia, Bosnia, San Marino, Emiratele Arabe Unite, Oman, Macedonia), ceea ce mă duce la 41 de țări vizitate până acum, 4 re-vizitate (Ungaria, Italia, Franța, Germania), două zone muntoase în premieră (Făgăraș și Parâng ) și multe orașe luate la pas. Gata, pregătită pentru sezonul 2019 ! Să avem un an în care să ajungem unde și la ce ne dorim!